sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Joskus on hyvä askeltaa taaksepäin

Ja ottaa oikein reilusti takaisinpäin..

Ansa on hyvin kiihkeä pieni otus ja tällä hetkellä Ansa ykkösjuttu tuntuu olevan tuijottelu joka valitettavasti niin hienoa kuin se hänestä onkin on hieman hankalaa harrastusten kannalta katsottuna jos kyseessä siis ei ole paimennus.

Nyt ihan tästä päivästä alkaen pyrin estämään/kieltämään/ennakoimaan kaiken tuijottelun joka nyt tällä hetkellä kohdistuu enimmäkseen toisiin koiriin sinänsä siis helppo kun tiedän mika laukaisee tuijottamisen ja koska minun tarvitsee olla skarppina toimimaan/ehkäisemään.

Kävin aamusella tekemässä hallilla kontakti treeniä siellä kun sattui sopivasti olemaan agi-kisat siis Ansa tuijottelu suosikki! Otettiin ihan ulkoa asti vauhtia ja kontaktissa hallia kohti jos kontakti putosi niin Ansa koitti samantien painua silmäämään jotakuta. Reakoin tähän melko neutraalisti mutta jämäkästi "Hyi mitä sä teet"-tyyppisesti. Muutaman toiston jälkeen päästiin halliin sisälle ja onnistuneen sisälle tulon jälkeen leikkiminen ja seuruu sujui ongelmitta. Heti jos tuijotus alkoi niin taas "Hyi ei tollasta" ja pihalle hallista uusi sisäänmeno + leikki + seuruuta + leikkiä.

Olen aivan super tyytyväinen tämän päivä treeniin. Ansa antoi oikeastaan aika helpolla periksi ja tuijottamisen sijaan keskittyi olennaiseen. Mä luulen että tästä päästään nopeastikin eroon kunhan nyt olen johdonmukainen ja jämpti. Mulla on vähän sitä vikaa varsinkin nyt kun olen äitiyslomalla ja kontaktit ulkomaailmaan ovat vähissä niin menen treeneihin seurustelamaan ja olemaan sosiaalinen ja siinä samalla Ansa on saanut toteuttaa tuijottelua mun jaloissa.. Hyi minua! mutta nyt se on loppu ja me palataan takaisin raiteille :)

Jatketaan siis harjoituksia kieli keskellä suuta!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti