maanantai 13. kesäkuuta 2011

toko sm 2011

Mä en tiedä oikein vieläkään mitä sanoisin.. mulla on paska fiilis koska petin Ansan luottamuksen ja en ollut sen arvoinen ohjaaja. Kaikki liikkeet jotka menivät huonosti munasin minä ihan itse ei Ansa.. Ansan piikkiin vain luoksetulo..

Oloa ei ainkaan eilen kohentanut yhtään tulosten katselu netistä ja se että Ansala oikeasti oli kaikki mahdollisuudet päästä jatkoon ja jatkossa me oltais oltu jos minulla olisi pysynyt pää kasassa.. voi huoh.. Ensi vuonna sitten uudestaan, nyt on taas koko vuosi aikaa treenata :)  ja mukava oli taas huomata että vaikka Ansa on ihan alussa toko urallaan se ei todella ole koira huonoimmasta päästä eikä edes keskeltäkään vaan oikeasti ihan huippu!

tässävähän listausta pisteistä joita muistan:

istuminen 0
-oli valunut maahan, helpottaisi varmasti koiraa hirveästi jos vaikka sanoisi sille lähtiessään piiloon että istu.. sen sijaan että sanoo sille vaan että oota joka nyt tarkoittaa vain sitä että ootteles nyt tässä mä tuun ihan kohta..

makuu 8
-meni viereisen koiran käskystä maahan

ohjattu nouto 8,5
-palautus vino todella vino, muuten oikein hyvä ja kiva :)

kaukot 7
-ei noussut ekalla käskyllä maasta seisomaan ekassa vaihdossa, muuten oikein hyvän oloiset vaihdot.

luoksetulo ????
-lähti tulemaan vinoon, oli ilmeisesti havainnut lentelevän pallon mun takana ja annoin todella voimakkaan stop-kskyn josta Ansa sitten meni maahan, seuraavaan pätkään se skaprrapasi ja lähti tulemaan lujaa kohti ja teki hyvän maahan menon sekä eteen tulo ja siittä sivulle siirtyminen ok.
tämän liikkeen piste menetykset menee kyllä ihan Ansan piikkiin ;)

seuruu 5,5
-jaahan mistä mä aloittaisin? no vaikka siitä että mua jännitti niin paljon että meinasin pyörtyä... ja kun mua jännittää ei Ansa pysty seuraamaan. Mä en nähnyt koko suorituksen aikana mun ilista pientä koiraani joka heiluttaaa häntää.. näin vain ja ainoastaan laama koiran joka seurasi koko ajan lähes mun takana.. mä en tiedä mitä ihmettä me tehdään tällä? treeeneissä Ansan seuraaminen on aina super iloista ja kokeessa se alisuorittaa sen saman tien jos mu ajännittää :/ MITÄ MÄ OIKEIN TEEN ITSELLENI?

ruutu 9
-ruutu oli hieno :)

tunnari 8
-myös tämä onnistui hyvin pienellä varmistelulla.

metalli 8
-ei taaskaan päästänyt ekalla irti käskyllä irti..

Z 0
-en muistanut järjestystä, Ansa teki kaikki liikkeet niin kuin piti mutta mä unohdin järjestyksen kokonaan.. tuomarikin pahoitteli ja sanoi että olisi 7 antanut jos voisi antaa mutta ei voi. piste menetykset olisivat tulleet mun voimakkaasta avusta istumaan jätössä sekä hieman katkeilevasta kontaktista (ansa hippasen kyyläsi merkkejä, menin ihan liina lähellä niitä..)

yhteensä pisteitä kuitenkin 194p ja 3.tulos eli tulos saatiin mitä lähdettiin hakemaan :)
Tyytyväinen olen koiran toimintaan mutta en omaani en ollenkaan. Kiitos Ansa <3


Loppuun totean vain että vituttaa..

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä seuraavaan! Eikä se nyt todellakaan huonosti teillä mennyt. Olette olleet vasta vuoden yhdessä ja jo nyt sM kisoissa. Muutama nolla liike syö pisteitä, mutta muutenhan teillä meni ihan kivasti, paikan päällä livenä katsottunakin ;0)

    VastaaPoista
  2. niin minustakin se meni loppuviimeksi hyvin :)
    monta liikettä meni hyvin siis todella hyvin olosuhteisiin nähden ;) ja koko kisa meni hyvin ottaen huomioon Ansan häiriö herkkyyden ja sen että sen kanssa ei tosiaan olla edes treenattu isoissa häiriöissä..

    uudet kisa ilmot on lähetetty maailmalle ja nyt alkaa tiukka valmistautuminen piirinmestaruus kisoihin :D

    VastaaPoista